Kwartaalmeeting binnen een data-gedreven organisatie – The Reporting Agency
Een kwartaalmeeting binnen een data-gedreven organisatie, hoe gaat zoiets? Efficiënt en zonder (onaangename) verrassingen. Discussies op basis van feiten en door een goede overview van beschikbare data en toegang tot elkaars management informatie uitgebreid ruimte voor discussies over strategie in plaats van inhoud. Ieder specialisme geeft een presentatie van maximaal vijftien minuten op basis van een Power BI dashboard. Onderwerpen die binnen The Reporting Agency de revue passeren zijn sales, marketing, standaardisatie, connectiviteit en uiteraard finance. Wat ging goed, wat kan beter?
Stilstaan en terugkijken is goed voor het leerproces, maar vooruitkijken en bijsturen is waar we meer energie van krijgen. Door de Power BI dashboards lukt het ons om tijdens onze kwartaalmeeting vrij snel door te pakken naar wat echt telt: wat gaan we het volgende kwartaal en het kwartaal daarna doen?
En nog mooier? We kunnen op basis van analyses op historische data zelfs al uitspraken doen over uitkomsten van acties in de toekomst. Een ander voordeel van het zijn van een data-gedreven organisatie die stuurt op basis van Power BI dashboards is dat de dashboards zo ingericht zijn dat het voorblad de ‘big angry numbers’ laat zien: voor iedereen te begrijpen, of je nou verantwoordelijk bent voor sales, marketing, finance of data. Met drilltroughs en slicers kunnen we vervolgens naar de onderliggende data en analyse, waar de verantwoordelijke van dat Power BI dashboard tekst en uitleg bij kan geven. Eindstand? De meest effectieve, inhoudelijk sterke kwartaalmeeting die je ooit mee gaat maken (al zeggen we het zelf).
Leuke bijkomstigheid is dat we meer tijd over houden om tijdens dit soort dagen te focussen op teambuilding. Dit kwartaal in de vorm van e-chopperen richting het strand van Bloemendaal, een heerlijk diner en uiteraard nog wat pasjes op de dansvloer.
Ben jij ook toe aan een efficiënte kwartaalmeeting op basis van Power BI dashboards? Laat het ons weten, we denken graag met je mee.